IT TALKS #2: Cesta ke snovým světům i novým herním žánrům
Na druhém setkání IT TALKS jsme přivítali dva inspirativní hosty, s nimiž jsme se podívali na trendy v gamingu. Tvůrci her, Vladimír Kudělka a Vendula Němcová, prozradili své osobní příběhy, které stojí na pozadí jejich úspěšných her, a přiblížili samotný vývoj i to, jak se herní odvětví proměňuje.
Oba speakery spojuje nejen město Brno, ale také jejich nadšení pro výtvarné umění a vizuální stránku. To je také mimo jiné i jedním z důvodů, proč jejich kroky vedly směrem k hernímu vývoji. Vztah k výtvarnému umění se navíc výrazně promítá i do jejich pojetí her, přestože oba přichází se zcela odlišnými herními počiny.
Spektakulární světy
Vladimír Kudělka, výtvarník a tvůrce počítačových her, představil nevšední adventuru Rememoried, za níž získal ocenění Česká hra roku v kategorii Umělecký přínos české herní tvorbě, a hru Afterglitch. Experimentální sci-fi hra dostala hned dvě nominace do soutěže na Independent Games Festivalu.
Vladimír během diskuze nastínil svou cestu od prvních mobilních her, které tvořil ještě na vysoké škole a dnes už jsou téměř nedohledatelné, až k úspěšným počinům nabízejícím nevšední vizuální i herní zážitek. Promluvil také o svém osobitém, a jak sám říká trochu „punkovém“, přístupu, o tom, kam ho zavedla snaha vytvořit hru pro mainstream, nutnosti vrátit se ke kořenům a dělat věci po svém, i o proměně herního odvětví a důležitosti marketingu.
Logika, nové prvky i originální soundtrack
Od snových světů jsme se v druhé polovině IT TALKS přenesli do atmosféry továrny k puzzle defense hře Omnibullet. Netradiční logickou hru oceněnou za nejlepší zvuk na pražské Game Developers Session představila její spoluautorka Vendula Němcová. Na hře začala pracovat během studií spolu se svými spolužáky Vlastimilem Blažkem a Janem Polákem.
A v čem spočívá jedinečnost Omnibullet a proč rozhodně stojí za to si ji zahrát? Tato logická hra objevuje nový žánr, který v sobě kombinuje puzzle, tower defense a automatizaci. Za pozornost pak stojí procedurální soundtrack syntetizovaný z 500 různých nástrojů. Každá věž, každá baterka a kulka ve hře mají navázané zvuky na akce, které se s nimi dějí. Dohromady pak tvoří melodii, která se odvíjí od toho, co hráč ve hře dělá.
Kde se zrodila prvotní myšlenka Omnibullet, jaká je práce v týmu, proč se Vendula zhostila grafiky a jak o ní přemýšlela a bude hra dostupná i v mobilní verzi? Nejen to zaznělo během diskuze.