1. Domů
  2. Články
  3. Jak být v bezpečí ve světě gamingu

Jak být v bezpečí ve světě gamingu

Anna Holzmannová
Jak být v bezpečí ve světě gamingu

Začínal v IT vydavatelství, kde psal recenze a staral se o sociální sítě. Nakonec Jakub Kuneš našel své místo v České Spořitelně, kde ho okouzlila vize banky a skvělý tým. Jako Gaming & Engagement Expert teď pracuje na kampaních a inovativních projektech cílených na mladou generaci a připravuje se na spuštění nových iniciativ ve světě gamingu.

Tvé pracovní zkušenosti jsou velmi pestré, shrnul bys je?  

Začínal jsem v IT vydavatelství, kde se vydávaly časopisy jako PC World nebo Computerworld. Hodně jsem psal a dělal recenze, a už v té době se začaly rozjíždět sociální sítě, které jsem měl taky na starosti. Pak jsme z malé digitální agentury, kde jsem své znalosti rozšířil o analytiku, správu webů a programování, přešel do velké agentury, kde jsem jako digitální stratég pracoval pro klienty jako Netflix, Makro nebo T‑Mobile. No a pak přišla Spořka. 

Co konkrétně obnáší pozice Gaming & Engagement Experta? 

Jsem z týmu Brand retail. Máme na starosti hlavní televizní a digitální kampaně a spolupracujeme se skvělými kreativními a mediálními agenturami. Na náš tým jsem hrozně hrdý, protože na to, jak veliká jsme banka, máme stále startupové myšlení. Umíme velmi rychle reagovat na nové digitální trendy. Když uvedu příklad, tak jsme jako jedni z prvních udělali CGI kampaň. Kromě kampaní, na kterých s týmem pracuji, dělám samostatně gaming, který je kategorií cílící na mladé lidi. Říkali jsme si, že by bylo dobré mít pro mladou generaci nějakou ucelenou kategorii, kde ti lidé tráví spoustu času, a ze spousty testů nám vyšlo, že je to právě v gamingu. Většina značek na českém trhu nefungovala smysluplně, ve smyslu, že udělali jednu velkou věc, které se za čas přestali věnovat a pozornost lidí hned odpadla. Řekli jsem si, že pokud do toho půjdeme, je třeba dělat obsah konzistentní a s přidanou hodnotou. A brzy budeme spouštět další skvělé nové věci. 

Jaké novinky váš tým chystá?  

Minulý rok jsme vydali nový spot, kde jsme si hráli s myšlenkou pracovního pohovoru, u kterého by lidé mohli právě dovednosti z hraní her využít. Chtěli jsme tento koncept udělat odvážnější, protože z výzkumů, které cílí na hráčskou komunitu, víme, že naše zapamatovatelnost u lidí se zvyšuje. Cílem Spořitelny je proměnit se v technologicky vyspělou firmu, proto nový spot nebudeme klasicky natáčet s herci a produkcí, ale vytváříme si ho v Unreal Enginu, což je asi nejmodernější technologie, ve které se vytváří hry, ale v zahraničí v něm začali natáčet i reklamy. Chtěli jsme si jako jedni z prvních zkusit, udělat spot touto cestou, a strašně se těším, až to na začátku srpna spustíme. 

Ve spolupráci s organizací Entropiq se podílíš na projektu Scam Alert, popsal bys tento projekt blíže?  

Dělali jsme si výzkum toho, co v rámci gamingu na trhu chybí, a co by hráči chtěli. Velmi silným tématem, které nám z toho vyšlo, byla bezpečnost ve hrách. I když je gamingový svět zábavou a relaxací, pořád se zde točí peníze a děje se tu ohromné množství podvodů. Téma bezpečnosti bylo pro Spořitelnu vždycky silné, a proto jsme si našli jsme skvělého partnera Entropiq, se kterým jsme rozjeli projekt Scam Alert. Každý měsíc vybereme jednu hru, kterou zevrubně rozebereme na YouTube. Podvody máme rozdělené do kategorií nižší, střední a vyšší. Nižší jsou ty nejběžnější podvody, které by měly být snadno odhalitelné a vyšší jsou ty, kde jsou použité pokročilé techniky podvodů. Snažíme se skrze tento seriál upozornit na to, že i zde hrozí jisté nebezpečí. Také tím ukazujeme, že Spořitelně záleží na finančním zdraví a na tom, aby byli lidé v bezpečí. Zatím je domluvených 12 dílů a máme velmi pozitivní zpětnou odezvu, takže bychom v tom do budoucna rádi pokračovali dál. 

Jak vidíš budoucnost herního průmyslu v následujících 5 až 10 letech?  

Gamingový trh velmi akceleruje. Když to srovnám globálně, je gamingový průmysl dvakrát větší než filmový. V Česku je ten problém, že máme spoustu zaběhlých a etablovaných studií jako například Bohemia Interactive, Warhorse Studios, a pak i nová začínající studia, která mají skvělý nápad, ale jsou závislá na investorech. Jenže u nás chybí podpora ze strany státu, což v zahraničí funguje lépe. Pro stát je to ale zajímavá investiční příležitost, a tak se situace začíná zlepšovat. Přesto všechno bych strašně rád vypíchl, že na to, jak je Česko malá země, máme spoustu úspěšných videoher. 

Jaké hry bys doporučil? 

Celý život hraju FIFU, která je mou srdcovkou. Ze single-players her mě velmi nadchla svým příběhem videohra Red Dead Redemption. Top projektem je videohra pro dva It Takes Two. 

Co tě v oblasti gamingu nejvíce baví?  

V gamingu se strašně posouvají hranice a pro mladší generaci se spousta věcí přesouvá do online sféry. První kamarády si mnohdy najdou skrze nějakou videohru. Jsou videohry, které nás nutí kreativně přemýšlet, strategicky spolupracovat a dělat rychlá rozhodnutí pod větším tlakem. Samozřejmě nic se nemá přehánět, ale myslím si, že na kognitivní funkce je hraní fajn, a co si budeme nalhávat, občas přijdu unavený z práce a potřebuji vypnout. Někdo si pustí Netflix, já si rád zahraji dobrou videohru. 

Mohlo by vás také zajímat

Jak být v bezpečí ve světě gamingu